neděle 1. února 2015

24-hodinový read-a-thon


Není tomu dlouhá doba, co jsem se účastnil mého historicky prvního read-a-thonu. A jak jsem se k němu dostal? No to si takhle večer, asi okolo deseti hodin, brouzdám po Youtubu a najednou mi napíše moje milovaná Ilonka (Knihy v srdcích), jestli se zúčastním 24-hodinového read-a-thonu. Vybafla s tím na mě zničehonic a já si říkal: Sakra přečtu jednu knížku tak za týden, tak jak bych asi mohl přečíst aspoň jednu za 24 hodin? Abych se přiznal, tak už jsem o tom něco málo slyšel před pár dny. Jenže ,jakmile mě Ilča začla přemlouvat, tak jsem se ji podvolil a řekl, že teda jo. Oficiální článek najdete na blogu u Terry (She is bookaholic).

O co vlastně jde? 
Je to velice jednoduché a myslím si, že by to mohl zvládnout každý, kdo nevytuhne v devět hodin večer. Stačí si vybrat určitý počet knih, opravdu záleží jen na vás a jak se na to cítíte, které vám budou dělat společnost na následujících několik hodin. Pointa je zvládnout přečíst co nejvíce knih, respektive v mém případě stránek, za 24 hodin. Samozřejmě nemůžete číst v kuse. Jelikož jsem měl Selekci, jež jsem si vybral do read-a-thonu, rozečtenou, tak to spíš počítám na stránky. Sami si můžete vybrat dobu čtení, někdo třeba od pozdějších ranních hodin, někdo začne třeba až ráno. Vše můžete zpracovat buď pomocí videa nebo článku. Projekt startoval 31. ledna od 0:00 a končil 1. února 0:00.

Které knihy jsem si vybral? 
Jak už jsem se zmínil, tak jsem si vybral rozečtenou Selekci, kterou jsem si opravdu užil. Četl jsem ji už den předtím a měl jsem to rozečtené do 200. stránky, takže se mi potom krásně počítalo. Začal jsem v 0:00 (no, možná o minutku později) a skončil v 1:27, načež jsem stihl 47 stránek, což je sakra málo, ale pochopte, já jsem pomalý čtenář, zvláště v pozdních hodinách ranních. Ráno jsem pokračoval v 8:45 (kupodivu jsem vstal ještě dřív, což se mi tak často nestává) a skončil v 9:55, kdy jsem knihu dočetl. Potom jsem měl na mém dvoumístném seznamu jako další na řadě Davida Copperfielda, od Charlese Dickensena, ale stačilo mi, abych si přečetl první dvě stránky a knihu jsem zavřel a následně uklidil. Četlo se mi to hrozně těžko, zřejmě nejsem ještě na klasiky připravený, ale prostě mi to nesedlo, snad někdy příště. Abych byl upřímný, tak jsem si knihu vybral jenom kvůli tomu, že je pěkně tenoučká (pod 200 stránek) a nevyplatilo se mi to. A co jsem si tedy vybral jako náhradu? Tak jsem dumal  nakonec si vybral Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Bohužel jsem jí nestihl dočíst celou, protože už jsem byl opravdu ze čtení unavenej a potřeboval jsem pauzu. Takže zbytek podvečera jsem byl buď venku nebo jsem hlídal malou sestřenku. 

 


 

Proč by jste se měli příště zúčastnit? 
Zaprvé bych chtěl říct, že jsem hrozně rád, že jsem se přesvědčil, abych se toho zúčastnil. Respektive mě k tomu dokopala Ilonka. Hlavní výhodou je, že člověk o sobě zjistí, kolik knih je schopen přečíst za 24 hodin. Vím, že pro někoho to není úplně optimální, sedět skoro celou sobotu za knihami, když má někdo povinnosti nebo se musí učit, ale rozhodně to je něco, co by si měl každý alespoň jednou za život zkusit. Já obvykle nečtu takhle intenzivně, vždy to beru po částech (to je asi důvod, proč mi tak dlouho trvá knihu přečíst), ale teď vidím, že bych měl své způsoby přehodnotit. Byl do těch knih tak zabořený, že jsem celý víkend ani nevnímal mamku, která je teď na mě asi naštvaná :D Pokud se tedy rozhodnete to podstoupit, dostanete se do facebookové skupiny plných úžasných lidí a tím pádem se můžete podělit o svůj průběh či začátek read-a-thonu s ostatními a ostatní s vámi.  

Podívejte se i na pár booktuberů


Počet přečtených stránek
324

Na závěr
Ještě chci hodit pár slůvek na závěr. Jsem hrozně rád, že se úžasná Terra rozhodla přivést k nám do Čech tento read-a-thon a pokud bude i příští rok, rozhodně se zúčastním. Teď se chystám psát recenzi na Selekci, ale jelikož jsem hned na to začal číst Sirotčinec, tak jsem zvědavej, jestli mi v hlavě z tý Selekce vůbec něco zbylo. Psal jsem si s Ilonkou a tady mi řekla, že prý s ona s tím problémy nemá. Tento rok se nás účastnilo přesně 45 lidí, což je krásné číslo. Ještě se tak zeptám: Kdo už ví, že by se chtěl zúčastnit? :)




6 komentářů:

  1. jo, bavilo me to, vyslo to zrovna na moji volnou sobotu, takze jsem se akorat valela a cetla :-D

    OdpovědětVymazat
  2. No nejsem dokonalá? Měl by jsi přijet a klanět se přede mnou! :D Jinak jsem ráda, že jsem tě k tomu dokopala, protože je to skvělý pocit a skvělý je i fakt, že jsi se dokopal konečně pořádně číst :P Teď už jen sepsat ty recenze, takže si to užij :P Já s tím fakt nemám problém, píšu měsíc starý recenze v pohodě, já si to právě nechávám uležet :D A děkuji za takovou chválu zlato (Au) :*

    OdpovědětVymazat
  3. jeee super článek :)
    a příští maraton nebude za rok, ale za 3 měsíce ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super budu se moc těšit. Snad si to tentokrát lépe naplánuju. Díky ;)

      Vymazat