pondělí 26. ledna 2015

#TAG Kniha kouzel


Všechny zdravím, 
Po sto letech jsem se dokopal k tomu, abych napsal zase nějaký ten tag. A jelikož jsem byl nominován úžasnou Camillkou (Camilla's book world), tak se do toho pustím. Moc díky za nominování.  Tag se mi na první pohled docela líbil, myslím, že se trochu natrápím, ale nu což :D Jdeme na to. 

1. Kouzlo, jež Vás přenese do děje jakékoliv knihy, přesně do chvíle, kterou si vyberete
Kam se necháte přenést, do jaké chvíle a proč?
...
Já bych se strašně moc chtěl ocitnout ve středověku, a proto jsem si vybral Serafínu. Samozřejmě přehlížím věci jako mor, hlad, zimu atd. Ani mi ani tak nezáleží na straně nebo klíčovém okamžiku. Kniha se mi neuvěřitelně líbila, opravdu do každého detailu. V Serafíně hraje také velkou roli hudba, takže bych si možná chtěl poslechnout pár písní od samotné Serafíny nebo od kohokoliv jiného. Celé prostředí příběhu se mi krásně vybavilo a nejraději bych se ocitl asi na tehdejším jarmarku. 

2. Kouzlo Vám umožní vytáhnout libovolnou postavu z knihy a přivést ji do reálného světa
Koho vytáhnete a proč? Co s ní uděláte v reálném světě?
...
Tady v tom případě nemusím rozmýšlet moc dlouho. Vytáhl bych asi Groovera ze série Percyho Jacksona, protože mi sedl hned od první chvíle, co se vyskytl. Je vtipný, pozitivně naladěný.. Více takových lidí! Já znám jednoho týpka, se kterým je Groover hodně totožný. Jsme tak známí od pohledu. A co bych s ním dělal? Ježiš, normálka. Vzal bych ho k nám do party. ;)

3. Kouzlo, které Vám dá možnost přetvořit konec jedné knihy
 Který konec předěláte dle vašich představ a proč? Jak moc velký rozdíl mezi původním a novým koncem bude?
...
Já nevím, do žádného konce bych se asi nešrouboval. To už by nebylo ono, ne? Mě zatím nevadil žádný konec, vždy jsem si k němu našel určitý důvod, třebaže jsem byl chvíli naštvaný, ale potom to ustálo. 


4. Kouzlo má za účel zabít postavu z knihy dle Vašeho výběru ve Vámi zvolenou chvíli
Kterou postavu, kdy a proč zabijete? Jak to podle vaší teorie ovlivní děj knihy?
...
Chichi, teď si připadám jak bůh. Ale budu upřímný - pár charakterů bych klidně nechal umřít, ale jak se ukázalo, oni stejně nakonec umřeli. Takže z toho mála, co tu mám, bych vybral asi Erica z Divergence. Já vím, já vím... Pro někoho je to už asi jako obehraná písnička, ale mě fakt tenhle parchant nesedl, no nesedl, to je tak mírně řečeno. Na lidech nemůžu vystát falešnost, tak proto. A co si budeme namlouvat, Eric byl falešný. Dle mýho by to příběh zas tak neovlivnilo. :)

 5. Když tímto lektvarem polijete stránku knihy, přehraje vám scénu, která se zrovna odehrává
Jakou scénu byste takto chtěli vidět na vlastní oči a né o ní jen číst a z jaké je knihy? Proč právě tuhle scénu?
...
Nejraději bych si přehrál jednu ze srdceryvných vzpomínek Mii z knihy Zůstaň se mnou (Jestli zůstanu). Třeba tu, jak udělali rodinnou grilovací party, myslím, že to bylo na nějaký svátek
(Den nezávislosti?), jak pozvali kamarády a příbuzné, grilovali, jamovali, smáli se.. To zahřeje u srdce, jenom když na to pomyslím.


6. Lektvar, po jehož vypití se na 1 hodinu stanete hlavní hrdinkou/hlavním hrdinou vybrané knihy v libovolnou chvíli
Kým byste se stali a co byste udělali jinak?
...
Když nad tím tak přemýšlím, tak bych chtěl být hrdinou Archivu. Chtěl bych se podívat na své příbuzné, které mi před několika roky odešli. Chtěl bych se podívat do Hotelu Colorado a projít nějakou klíčovou dirkou. Nic bych neudělal jinak, snažil bych se řídit nějak podle dějové linie, aby se příběh příliš nevyhrotil. 


7. Lektvar, který vymaže zvolenou knihu ze světa i z paměti lidí
Kterou knihu byste bez výčitek nechali přestat existovat? Čím se provinila, že si něco takového zaslouží?
...
Já nevím, ještě jsem zas tak špatnou knihu nečetl. Možná bych zvolil Ošklivé, ale to nemůžu, jelikož jsem to ještě nedočetl, co já vím, možná by mě to překvapilo. Ale teďka budu tak trochu kopírovat Camilku a částečně sdílet její názor. Já prostě nemám rád takové ty nesmyslné knihy o 20 stránkách, které vám o daném filmu, seriálu nebo osobnosti ve stručnosti řeknou, to, co už víte.


8. Kouzlo, díky kterému Vámi vybraný autor napíše knihu, jakou si jen zamanete
Od koho byste chtěli knihu na přání? Proč? A o čem by byla?
...
Já bych si strašně přál, aby Markus Zusak napsal nějakou fantasy knihu. Ti co četli Zlodějku knih mi to snad odkejvají. Zusak má naprosto úžasný originální styl psaní, které jen tak někde nevidíte. Když si vezmu, že byl příběh obsahoval hodně událostí, co se staly a přesto se autorovi podařilo zachytit všechno jinak. Prostě krása. Kéž by mohl napsat nějakou sérii o moderních čarodějích, nebo možná o čarodějích z minulosti? Obojí zní dobře. Ale volba je jasná - Zusak + fantasy.


9. Kouzlo Vám umožní přidat novou nebo oživit již zemřelou postavu v jakékoliv knize a určit jí její další osud
Koho byste nechali vstát z mrtvých anebo kam byste přidali jakou postavu? Jaký charakter by nová postava měla? Za jakým účelem by postava obživla/přibyla? Jaký by byl její život v knize?
...
! *SPOILER* !
Oživil bych buď Chucka z Labyrintu nebo Tris. Ale u obou hrdinů jsem si strašně nejistý. Podle toho, co se dělo ve Spáleništi nevím, jestli by si tohle Chuck zasloužil. Možná je dobře, že umřel a má to všechno za sebou :/ A říkejte si co chcete, ale já jsem s koncem Aliance spokojený. A tečka! To bych se tu zase moc rozepisoval. A žádné postavy bych asi nepřidával, to by se ten děj knihy narušil, ne? :P

10. Kouzlo, díky kterému můžete vytvořit vlastní svět kombinací již existujících světů a přesně si vybrat obyvatele, včetně postav z jakýchkoliv knih
Jaký svět byste vytvořili a kdo všechno by v něm měl žít? Jak by fungoval? Co by se tam dělo? Jak by tam žily určité existující postavy a jak by se zkřížily jejich osudy?
...
Ani nevíte, jak si teďka mnu prsty. Takže bych rozhodně chtěl vlak z Divergence. Třeba bych se přesvědčil i na to, že bych z něj seskočil, kdo ví. A pozor! Bylo by to ve středověkém městě (naneštěstí jsem zapomněl jeho název), kde žije Serafína. Všude by byli kouzelníci z Harryho Pottera. Za městem by byl Labyrint, jen tak pro zábavu ( z knihy Labyrint: Útěk). Serafína by jamovala s Miou ze Zůstaň se mnou. A všichni by měli svého spřízněnce (z knihy Spřízněnci čarodějů). A kdo by vládnul? Nikdo. 
A koho Andy zaměstná?

Nominace: 

9 komentářů:

  1. Nikdy mě nepřestaneš překvapovat zlato :D Ve směs s tebou souhlasím, hlavně s tou poslední odpovědí a potom s 3. Tam jsem odpověděla hodně podobně! :D Nesouhlasím asi jenom s první odpovědi, s kterou jsi mě ale teda naštval. Jak můžeš označovat Serafínu za skvělou knihu? O.o O skrz to oživení - buďme rádi, že už nežije, protože to by si opravdu nezasloužil! :) Super tag a super odpovědi! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já vím, ty mě znáš nejlíp :D Mě se ta kniha prostě líbí! Jelikož je na světě milion knih fanatsy s draky, tahle se mi líbí nejvíc (nehroz se, nečetl jsem Eragona kdyby jen tak něco). A kecy si nech na koledu :P :D A já s tebou zase souhlasím. A děkuji ^^

    OdpovědětVymazat
  3. Tag poznám a je naozaj super, tvoje odpovede taktiež a v mnohom súhlasím :-) Serafina je super kniha a bolo by veľmi zaujímavé pozrieť sa do deja tejto knihy, stredovek je moja obľúbená časť histórie :D Erica z Divergencie by som tiež pokojne nechala umrieť, zaslúžil by si to :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) A teďka s tebou souhlasím zase já - Serafína je opravdu skvělá. A ano, Eric by si vážně zasloužil zemřít. :D

      Vymazat
  4. Hey, ale, Serafína není vyloženě středověk, pokud se nepletu... :D Ovšem je to skvělej svět, to jo :3

    Hm, hm, zrovna chvíle z If I Stay... Nevím, jsou boží, ale... film je zpracoval dobře, tak bych osobně asi sáhla po něčem, co buď film nemá anebo se to nepovedlo :D

    Ten svět vypadá skvěle! Jen hele... nevim, jak by ti to tam vydrželo bez vedení :D

    Bezva odpovědi ^_^

    OdpovědětVymazat
  5. Já právě myslel, že je Q.Q.. S tím If I stay ti nějak moc nerozumím, ale tak i tak je tohle moje nejoblíbenější část. A hele jestli chceš tak v Andylandu mužeš klidně vládnout ty, ale po mém boku samozřejmě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hah, doufala jsem, že to vládnutí navrhneš! ♥ :D

      Vymazat
  6. Pak kdo komu lichotí! ^^
    Ten poslední bod jsi zpracoval skvěle! :))
    Jinak na Zůstaň se mnou jsem si vůbec nevzpomněla, ale asi bych spíš chtěla zažít to, jak se Mia probudila a viděla sebe polomrtvou a nikdo jí neviděl ani neslyšel. Musel to být strašnej pocit, ale myslím, že taková zkušenost by se hodila. :)
    A už si asi opravdu musím přečíst Zlodějku knih. Mám jí doma už dlouho, ale bohužel jsem se k ní ještě nedostala. :l

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji. J nevím, ono jak se to vezme. Určitě by to bylo nepříjemný, ale zároveň i hrozně zajímavý, ale spíš nepříjemný. A to bys určitě měla, protože je Zlodějka úžasná ;)

    OdpovědětVymazat